Finkforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hur bor era fåglar?

+2
Inka
Admin
6 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Hur bor era fåglar? - Sida 2 Empty Sv: Hur bor era fåglar?

Inlägg  Muppen sön 2 maj 2010 - 20:45

Åh jag måste bygga en större bur! Högre iaf, shit vad avis jag blev nu Shocked

På djurmagazinet alltså, hmm, ja då blir det en tur dit till helgen då Very Happy

Muppen

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 10-04-11

Till överst på sidan Gå ner

Hur bor era fåglar? - Sida 2 Empty Sv: Hur bor era fåglar?

Inlägg  Inka ons 7 jul 2010 - 14:31

Hejsan igen!
Jag tyckte att det verkligen var dax att uppdatera detta. Buren jag visat på bild tidigare finns givetvis kvar. Nu tänkte jag visa hur mina två andra burar ser ut. Både undulatburen och finkburen. Istället för att köpa en mindre finkbur blev det en större. Det blev inget nybygge av, utan jag fick den så billigt då jag bytte in ett akvarium, att det verkligen var värt det.
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]
Tyvärr köpte jag fel lysrör till den igår, så belysningen är obefintlig idag.

Här är min undulatbur där också Kokos, den heliga nymfen, bor.
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Hur bor era fåglar? - Sida 2 Empty Glasvoljär

Inlägg  vevve sön 5 aug 2012 - 18:51

Jag skrev just i min presentation som ny medlem att jag har en fågelvoljär av glas. Den är nästan från golv till tak och har skjutdörrar. Det fungerar väldigt bra, det är bara just när man kommer med nya fåglar som de kan flyga emot glaset men de lär sig efter en eller två gånger, Men de flesta gouldsamadinerna är födda i voljären så det är inget problem. De trivs i denna miljö. Jag hade flera andra finkar från början: bältfinkar, måsfinkar och astrilder men allteftersom att jag märkte att gouldsen trivdes och fick flest ägg och överlevande ungar så valde jag dem och sålde del andra. Jag ska försöka bifoga foton nu...
vevve
vevve

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 12-08-05
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Hur bor era fåglar? - Sida 2 Empty Sv: Hur bor era fåglar?

Inlägg  Inka sön 5 aug 2012 - 18:55

Oj så kul att få se den! Det är ju så snyggt med en ruta man kan se igenom men jag är fortfarande kluven till det där med glas. Jag tänker att de antagligen lär sig bra att det är en begränsning men om de panikflyger?

Haha, oj så längesen jag skrev här. Mina finkar bor numera i två ihopbyggda såna där burar som var på bilden jag la in. Smile

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Hur bor era fåglar? - Sida 2 Empty glasvoljär

Inlägg  vevve sön 5 aug 2012 - 23:25

min fågelvoljär är 2 meter hög och 2 meter bred. Skjutdörrar, ett av lysrören har UV ljus. flera holkar sitter uppe lite här och var, gouldsamadinerna har fått många ungar, kanariefågel paret har fått en unge. Jag försöker ladda ner bild men den hamnar någon annanstans. Gör ett nytt försök
vevve
vevve

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 12-08-05
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Hur bor era fåglar? - Sida 2 Empty kan inte skicka bilder

Inlägg  vevve mån 6 aug 2012 - 21:28

Jag gör som man brukar göra när man hämtar sin bild men det går inte att få in bilden i forumet, jag hamnar på något annat ställe för foton.Avataren var det inga problem med. Kan någon beskriva vad det är man ska göra.
vevve
vevve

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 12-08-05
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Hur bor era fåglar? - Sida 2 Empty Sv: Hur bor era fåglar?

Inlägg  Inka tis 7 aug 2012 - 9:57

Jag laddar upp bilden på photobucket och sen lägger jag in länken thumb img här. Smile

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Hur bor era fåglar? - Sida 2 Empty sista försök

Inlägg  vevve tis 7 aug 2012 - 22:19

Hej tack för tipset ,det funkade inte, jag gör ett till försök att skicka bilder men sedan ger jag upp med dethär forumet.
vevve
vevve

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 12-08-05
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Hur bor era fåglar? - Sida 2 Empty Sv: Hur bor era fåglar?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet