Finkforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kanariebebisar!

3 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka tis 18 maj 2010 - 18:49

Maleficum skrev:
Inka skrev:
Maleficum skrev:Ingen där uppifrån som har vägarna förbi Stockholm? Är såååå sugen på en liten kanari när jag ser dina småttingar!!!

Nog är det både den ena och den andra som åker neråt då och då. Så förr eller senare går det säkert att ordna transport, iallafall till Arlanda. Vet dock inte om det ska betalas extra om man tar med sig fågel på flyg. confused

Ingen aning vad som gäller, men så länge de bara tar upp samma utrymme som handbagage borde det väl inte vara några problem? Vet bara att man inte får flyga med gnagare och kanin enbart med speciell transport =P

För en liten tax kostar det iallafall mellan 250 och 300, beroende på flygbolag och de måste åka i en vattentät väska. Nånting har jag koll på iaf. Haha.
Man får helt enkelt kolla upp det. Som sagt så är de leveransklara allihopa imorgon. Jag tror att tre är hanar och tre honor. Åtminstone är det tre stycken som drillar på rätt bra och min Fenix småsjunger ju t o m. Så min gissning är att den andra, yngre, bruna är en hane och så en av de ljusa från den kullen.

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Maleficum tis 18 maj 2010 - 19:22

Inka skrev:
Maleficum skrev:
Inka skrev:
Maleficum skrev:Ingen där uppifrån som har vägarna förbi Stockholm? Är såååå sugen på en liten kanari när jag ser dina småttingar!!!

Nog är det både den ena och den andra som åker neråt då och då. Så förr eller senare går det säkert att ordna transport, iallafall till Arlanda. Vet dock inte om det ska betalas extra om man tar med sig fågel på flyg. confused

Ingen aning vad som gäller, men så länge de bara tar upp samma utrymme som handbagage borde det väl inte vara några problem? Vet bara att man inte får flyga med gnagare och kanin enbart med speciell transport =P

För en liten tax kostar det iallafall mellan 250 och 300, beroende på flygbolag och de måste åka i en vattentät väska. Nånting har jag koll på iaf. Haha.
Man får helt enkelt kolla upp det. Som sagt så är de leveransklara allihopa imorgon. Jag tror att tre är hanar och tre honor. Åtminstone är det tre stycken som drillar på rätt bra och min Fenix småsjunger ju t o m. Så min gissning är att den andra, yngre, bruna är en hane och så en av de ljusa från den kullen.

Undra om de tar betalt för alla djur för en liten kanarie känns ju lite konstigt om de skulle ta 300 för att ta med på flyg...

Maleficum

Antal inlägg : 28
Registreringsdatum : 10-04-11
Ålder : 47

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka tis 18 maj 2010 - 19:25

Maleficum skrev:Undra om de tar betalt för alla djur för en liten kanarie känns ju lite konstigt om de skulle ta 300 för att ta med på flyg...

Ja, det hade ju varit mysko. Du kan ju kolla upp det om du är intresserad av just en av dessa Rudolf med röda mulen Laughing

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Maleficum tis 18 maj 2010 - 20:21

Inka skrev:
Maleficum skrev:Undra om de tar betalt för alla djur för en liten kanarie känns ju lite konstigt om de skulle ta 300 för att ta med på flyg...

Ja, det hade ju varit mysko. Du kan ju kolla upp det om du är intresserad av just en av dessa Rudolf med röda mulen Laughing

Verkar tyvärr som att det kostar oavsett vad för djur man har med sig =( Om det inte är ledarhund.

Maleficum

Antal inlägg : 28
Registreringsdatum : 10-04-11
Ålder : 47

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka tis 18 maj 2010 - 20:47

Maleficum skrev:
Inka skrev:
Maleficum skrev:Undra om de tar betalt för alla djur för en liten kanarie känns ju lite konstigt om de skulle ta 300 för att ta med på flyg...

Ja, det hade ju varit mysko. Du kan ju kolla upp det om du är intresserad av just en av dessa Rudolf med röda mulen Laughing

Verkar tyvärr som att det kostar oavsett vad för djur man har med sig =( Om det inte är ledarhund.

Jaså? Ja det var ju tråkigt. Antar att de inte går med på att det är en ledarfågel...

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Maleficum tis 18 maj 2010 - 21:40

Inka skrev:
Maleficum skrev:
Inka skrev:
Maleficum skrev:Undra om de tar betalt för alla djur för en liten kanarie känns ju lite konstigt om de skulle ta 300 för att ta med på flyg...

Ja, det hade ju varit mysko. Du kan ju kolla upp det om du är intresserad av just en av dessa Rudolf med röda mulen Laughing

Verkar tyvärr som att det kostar oavsett vad för djur man har med sig =( Om det inte är ledarhund.

Jaså? Ja det var ju tråkigt. Antar att de inte går med på att det är en ledarfågel...

Nej, de gör de nog tyvärr inte, men det skulle vara gulligt med en ledarfågel Wink

Maleficum

Antal inlägg : 28
Registreringsdatum : 10-04-11
Ålder : 47

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Admin ons 19 maj 2010 - 1:01

Jag har väl aldrig hört på maken! Djur som reser i transportbur som håller sig inom måtten som är krav för handbagage ska resa GRATIS! Som just handbagage!

Min hund väger 4,2 kilo och jag flög inrikes med henne i en mjuk tygbur/hundväska och det kostade 150 kr eftersom jag även hade annat handbagage.

Kan aldrig i hela friden tänka mej att de ska kosta nått att ta med en fågel!
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 10-04-09
Ålder : 37
Ort : Umeå

https://finkforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Maleficum ons 19 maj 2010 - 9:57

Admin skrev:Jag har väl aldrig hört på maken! Djur som reser i transportbur som håller sig inom måtten som är krav för handbagage ska resa GRATIS! Som just handbagage!

Min hund väger 4,2 kilo och jag flög inrikes med henne i en mjuk tygbur/hundväska och det kostade 150 kr eftersom jag även hade annat handbagage.

Kan aldrig i hela friden tänka mej att de ska kosta nått att ta med en fågel!

De flygbolag jag hitta fakta om djurtransport räkna djur som "special" bagage typ så det kosta oavsett =( men kanske finns nåt undantag. scratch

Maleficum

Antal inlägg : 28
Registreringsdatum : 10-04-11
Ålder : 47

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka sön 23 maj 2010 - 19:20

Knepigt det där med transporter. En liten kanarie är ju så lätt att ta med...

Idag har jag iallafall fixat lite nya bilder!

Här är en säker hane i bakgrunden och en trolig hona framför:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Trolig hane och säker hona (Admins pippi):

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Trolig hona:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Min Fenix, som stannar, med en trolig hona bakom sig:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Den ljusa, säkra hanen med den nästan exakt likadana troliga honan:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Admin mån 24 maj 2010 - 2:19

Men åååh så fina dom ÄR!!! Den ljusa som blir min blir bara snyggare o snyggare, mums! Och de va den bruna intill som du hade tänkt om könen stämmer? Också skitmysig färg, jag gillar det lite vilda, även om de riktigt knalliga är härliga de med. Smile

Gu va ja längtar nu Inka! Very Happy Very Happy Very Happy
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 10-04-09
Ålder : 37
Ort : Umeå

https://finkforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka mån 24 maj 2010 - 14:53

Haha!
Ja, det är den bruna jag tänker på. Alternativet är den ljusare hanen som är säker. Det blir du som väljer i slutänden. Jag har intensiva kanariestudier här för att bli helt säker på könen... men det lär inte ta så lång tid.

Jag blir mer och mer förtjust i de där "vilda" faktiskt. Jag gillar att ungarna fick teckning.

Jag förstår att du längtar! Jag skulle också göra det. Jag håller själv på att bli tokig över att tiden inte går snabbare tills jag får mina fåglar som kommer till sommaren...

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka tis 25 maj 2010 - 8:51

Idag är den bruna officiellt förklarad som säker hane. Han sitter i skrivande stund och har sångduell med Fenix.

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Admin tis 25 maj 2010 - 11:26

Inka skrev:Haha!
Jag förstår att du längtar! Jag skulle också göra det. Jag håller själv på att bli tokig över att tiden inte går snabbare tills jag får mina fåglar som kommer till sommaren...

Det ÄR ju sommar nu Inka! Wink


Inka skrev:Idag är den bruna officiellt förklarad som säker hane. Han sitter i skrivande stund och har sångduell med Fenix.

Därmed är mitt val gjort. Smile
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 10-04-09
Ålder : 37
Ort : Umeå

https://finkforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka tis 25 maj 2010 - 15:02

Admin skrev:
Inka skrev:Haha!
Jag förstår att du längtar! Jag skulle också göra det. Jag håller själv på att bli tokig över att tiden inte går snabbare tills jag får mina fåglar som kommer till sommaren...

Det ÄR ju sommar nu Inka! Wink


Inka skrev:Idag är den bruna officiellt förklarad som säker hane. Han sitter i skrivande stund och har sångduell med Fenix.

Därmed är mitt val gjort. Smile

Ja, det är väl sommar då! Fast mina fåglar kommer om nån månad, när det nu kan bli... ospecificerat leveransdatum. Suck... Det är så man kan bli tokig!

Det låter som ett trevligt val! Han är verkligen jättefin! Då är det sen bara frågan om när bilen går söderöver igen...

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka ons 26 maj 2010 - 21:06

Jag hade verkligen velat få reda på vad färgerna på mina ljusa, rödorange ungar är. Admins hona är iallafall isabell agat. Om man jämför med den här: http://ncraviary.netfirms.com/Isabel.jpg bilden, så är det ju exakt samma färg nästan.

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka fre 4 jun 2010 - 21:32

Nu tycker jag allt att det är dax för en liten uppdatering. Första lilla pippin åker på söndag. Alla är superfina, pigga och alldeles underbara. De äter sina grönsaker på en halv sekund direkt på morgonen, så det ser aldrig ut som de fått några. Jag misstänker att de kommer ändra färg till grönt om de inte drar ner på missbruket! Laughing

Först ut är lilla Guld, som jag kallar henne tillfälligt:
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Hon är, precis som de andra, väldigt nyfiken och gillar att pilla på saker:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Hennes blivande partner är dock mer intresserad av en av sina systrar:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Mina bruna grabbar tillsammans:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka sön 6 jun 2010 - 21:45

Nu är de tre brudarna från Drutten och Dunets kull hemifrånflyttade. En till Boden, en till Luleå och en till Byske. Det blir lite spridning. Nu är det bara Fenix, som stannar här och så Guld och Lilla brun kvar. Det känns allt lite tomt.

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 3 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet