Finkforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hej hej här är jag!

4 posters

Gå ner

Hej hej här är jag! Empty Hej hej här är jag!

Inlägg  Muppen sön 11 apr 2010 - 15:46

Magdalena heter jag född -82 och bor strax utanför Robertsfors i Västerbotten.

Jag har kanariefåglar, Risfåglar, Måsfinkar, Katarinaparakiter.
Har haft Zebrafinkar, Skrattduvor, dvärgpapegojor och Undulater.
Kanariefåglarna och Måsfinkarna är mina favoriter pga deras coola attityd.
Finns massor av finkar som lockar men utbudet är dåligt här uppe tyvärr.

Här hos mig finns även en Staffordshire bullterrier tik. 3 bonnkatter, möss, strumpebandssnok, rysk stäppsköldpadda och ett gäng höns (olika raser) blandrasankor, kinesiska dvärgvaktlar och påfåglar.

Muppen

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 10-04-11

Till överst på sidan Gå ner

Hej hej här är jag! Empty Sv: Hej hej här är jag!

Inlägg  Admin sön 11 apr 2010 - 19:06

Varmt välkommen hit Magdalena! I love you
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 10-04-09
Ålder : 38
Ort : Umeå

https://finkforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Hej hej här är jag! Empty Sv: Hej hej här är jag!

Inlägg  Mimmimus sön 11 apr 2010 - 20:15

Jag har 2 Finkhanar, jag har haft Finkar sedan ca 6 år.
Jag övertog en hona från min svärmor som jag sedan köpte en hane till, dom fick 2 kullar ihop, det var kul att se dom växa upp :DJag har en hund åckso, ett akvarium, några silver färgade Silkeshöns, jag har haft hästar, katter kaniner, fasaner dom var av rasen Guld fasan & Diamant fasan, dom flög till skogs för mig, ): Sambon hadde satt nät med förstora masker i.
Jag älskar alla djur kan inte säga att nått djur är fult utan jag säger , den är så ful att den blir söt.. alien

Mimmimus

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 10-04-10

Till överst på sidan Gå ner

Hej hej här är jag! Empty Sv: Hej hej här är jag!

Inlägg  Admin sön 11 apr 2010 - 22:07

Mimmimus skrev:Jag har 2 Finkhanar, jag har haft Finkar sedan ca 6 år.
Jag övertog en hona från min svärmor som jag sedan köpte en hane till, dom fick 2 kullar ihop, det var kul att se dom växa upp :DJag har en hund åckso, ett akvarium, några silver färgade Silkeshöns, jag har haft hästar, katter kaniner, fasaner dom var av rasen Guld fasan & Diamant fasan, dom flög till skogs för mig, ): Sambon hadde satt nät med förstora masker i.
Jag älskar alla djur kan inte säga att nått djur är fult utan jag säger , den är så ful att den blir söt.. alien

Nu tror jag att du svarade i lite fel tråd kanske mimmi? Men det gör inget! Magdalena blir nog inte sur för att du berättar om dina djur i hennes presentationstråd. Smile

Jag brukar också säga "den är så ful så den e söt". rabbit
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 10-04-09
Ålder : 38
Ort : Umeå

https://finkforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Hej hej här är jag! Empty Sv: Hej hej här är jag!

Inlägg  Inka tis 13 apr 2010 - 22:08

Muppen skrev:Magdalena heter jag född -82 och bor strax utanför Robertsfors i Västerbotten.

Jag har kanariefåglar, Risfåglar, Måsfinkar, Katarinaparakiter.
Har haft Zebrafinkar, Skrattduvor, dvärgpapegojor och Undulater.
Kanariefåglarna och Måsfinkarna är mina favoriter pga deras coola attityd.
Finns massor av finkar som lockar men utbudet är dåligt här uppe tyvärr.

Här hos mig finns även en Staffordshire bullterrier tik. 3 bonnkatter, möss, strumpebandssnok, rysk stäppsköldpadda och ett gäng höns (olika raser) blandrasankor, kinesiska dvärgvaktlar och påfåglar.

Mmhhmm, känner igen det där med utbudet här uppe. Jag har börjat tjata och specialbeställa det jag vill ha. Ska man få tag i nåt får man jämt be butikerna ta hem.
Vad kul att du har katarinor! Jag får hem ett par till sommaren. Jag har inte ens sett dem i verkligheten ännu men de verkar vara supertrevliga fåglar!

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Hej hej här är jag! Empty Sv: Hej hej här är jag!

Inlägg  Muppen fre 23 apr 2010 - 20:40

Oh va dålig jag varit på att kolla mitt egna presentationsämne Wink

Katarinor är underbara, det finns en uppfödare utanför skellefteå som har massor. Där köpte jag en av mina, den andra köpte jag på djuraffären i Umeå.

Finkar verkar det vara lite folk här uppe i norrland som är intresserade av. Verkar mest finnas olika gojor och parakiter ... Tyvärr tycker såklart jag Wink

Muppen

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 10-04-11

Till överst på sidan Gå ner

Hej hej här är jag! Empty Sv: Hej hej här är jag!

Inlägg  Inka fre 23 apr 2010 - 21:40

Jag vet om den där uppfödaren, har en bekant som har ett par därifrån. Fast jag har inte varit förbi honom sen han skaffade katarinor. Som sagt så är det ändå bara ett par-tre månader innan jag själv får göra mig bekant med dessa fåglar.

Ja, gojor och parakiter... fast inte vet jag om det är så mycket här uppe heller. I vår enda butik i Luleå som säljer djur, har vi bara nymfar, undulater, dvärgpapegojor och zebrafinkar. Ibland tas det in någon kanarie. Har hört att de försökt ta in måsfinkar nån gång men att det inte funkat (de är så känsliga att de dör i transporten) och att de haft ringastrilder nån gång också. Är det riktigt party tar dom in nymfar med andra färger än grå. Jag hade velar se lite mångfald själv.

Nu har jag förstås inte varit så långt ner (haha!) som till Umeå när jag besökt djuraffärer, så jag har ju ingen koll på vad de har där. Jag hade velat ha något par måsfinkar men då kanske man vill ha några att välja mellan. Ska tjata på butiken att de ska ta hem! Fast just nu har jag häckning i full gång på kanarierna så jag ska inte ta hem fler fåglar innan jag fått ungarna från föräldrarna. Jag har inte fått burarna jag ska ha ännu heller. Man kan ju inte gärna trycka in ett gäng nya fåglar till nyblivna föräldrar!

Jag skulle vilja gå med i en fågelförening men vi har ju ingen lokal här uppe, så jag vet inte riktigt vilken isåfall...

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Hej hej här är jag! Empty Sv: Hej hej här är jag!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet