Finkforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Guide för att ladda upp bilder

Gå ner

Guide för att ladda upp bilder Empty Guide för att ladda upp bilder

Inlägg  Admin tis 18 maj 2010 - 0:35

Nu ska jag försöka mig på att skriva ihop en begriplig guide till hur du lägger upp bilder här på forumet.

Det GÅR att lägga in bildfilerna direkt från din dator, men det enklaste och bästa alternativet är att först spara bilderna på ett externt s.k. bildhotell t.ex Photobucket.

Bli medlem, logga in och börja med att skapa mappar för dina olika bildkategorier, t.ex "mina fåglar", "Paris-resan" eller "sommar 2010". Detta ska du göra först av allt, dels för att du lättare ska hitta dina bilder, och dels för att bilderna inte kommer att synas som dom ska här på forumet om du skapar mappar och sorterar dem först i efterhand!

Ladda därefter upp bilderna på Photobucket i respektive mapp. När du sedan vill visa din bild här på Finkforum, kopierar du bildens unika adress, som på Photobucket visas i lite olika varianter under varje miniatyr när man håller pekaren över dem. Du skall välja "Direct Link".

Sedan går du till forumet Fotogalleri, klicka på "skapa nytt ämne" och följ sedan nedanstående guide:

Guide för att ladda upp bilder Image5


Om du hellre vill lägga upp bilden direkt från din dator, gör du istället såhär:

Guide för att ladda upp bilder Image6


Ge gärna kritik om guiden är för svår att förstå, och var inte rädd för att fråga om hjälp - jag ställer självklart mer än gärna upp och guidar ytterligare om du har problem att ladda upp bilder!

/Admin Stina
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 10-04-09
Ålder : 38
Ort : Umeå

https://finkforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet