Finkforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kanariebebisar!

3 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Admin lör 1 maj 2010 - 22:01

Inka skrev:Det tar sig!

Det blir en del vingflaxande under dagarna. Det gäller att träna om man ska bli lika stor och stark som pappa och mamma!

Så fort det går alltså, man hinner knappt va me! Så fina de är, och du är så duktig på att uppdatera Inka, creds till dig. Forsätt med det, det är jättekul!
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 10-04-09
Ålder : 38
Ort : Umeå

https://finkforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka sön 2 maj 2010 - 21:34

Den mörkare ungen är en riktig fotomodell!

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Den andra lilla är svårare att få bra bilder på. Inte lika duktig på poserandet skulle jag säga men gudomligt söt ändå!

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka mån 3 maj 2010 - 20:55

Idag har det blivit massor av bilder på minstingarna, som växer och växer...

Först ut är den som idag är tolv dagar gammal:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Sen de två som är tretton dagar gamla:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Till sist äldstingen i kullen med sina 14 dagar!

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Jag längtar tills dom också börjar flyga!

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Admin mån 3 maj 2010 - 22:38

Åhå, vem av dessa snyggingar flyttar hem hit tillsammans med den ljusa då? Smile
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 10-04-09
Ålder : 38
Ort : Umeå

https://finkforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka tis 4 maj 2010 - 18:11

Admin skrev:Åhå, vem av dessa snyggingar flyttar hem hit tillsammans med den ljusa då? Smile

Ja säg det! Dom är ju så söta allihopa! Lite mer orädda är dom i den kullen också, av någon anledning. Kanske för att de känner sig tryggare när de är fler? Bara en gissning...

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Admin tis 4 maj 2010 - 22:23

Inka skrev:
Admin skrev:Åhå, vem av dessa snyggingar flyttar hem hit tillsammans med den ljusa då? Smile

Ja säg det! Dom är ju så söta allihopa! Lite mer orädda är dom i den kullen också, av någon anledning. Kanske för att de känner sig tryggare när de är fler? Bara en gissning...

Beror ju på könen också såklart. Smile Söta är de så det förslår! I love you Och din gissning i att antal föder större mod är inte helt orimlig, det köper jag!
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 10-04-09
Ålder : 38
Ort : Umeå

https://finkforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka fre 7 maj 2010 - 21:51

Nya bilder är tagna idag!

Som vanligt i åldersordning...

16 dagar:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

17 dagar:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

och så stora pippin:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Sen en bild på alla fyra:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka fre 7 maj 2010 - 21:53

Åhå, vem av dessa snyggingar flyttar hem hit tillsammans med den ljusa då?

Jag vill gärna skicka antingen den orange eller den bruna, för att få lite färgvariation... Vad säger du själv? Förutsatt att könen är de rätta förstås.

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Admin lör 8 maj 2010 - 2:51

Inka skrev:
Åhå, vem av dessa snyggingar flyttar hem hit tillsammans med den ljusa då?

Jag vill gärna skicka antingen den orange eller den bruna, för att få lite färgvariation... Vad säger du själv? Förutsatt att könen är de rätta förstås.

Låter bra! Very Happy Precis min tanke också, roligt med färg ju! Det är ju en av anledningarna till att jag varit sugen på kanarisar ett tag - som större färgklickar i voljären mot de små och färgmässigt lite mer intetsägande zebrisana. Smile
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 10-04-09
Ålder : 38
Ort : Umeå

https://finkforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Maleficum lör 8 maj 2010 - 20:24

Dem är så underbart söta! Så synd du bor så långt bord, blir himlens sugen att skaffa kanarie igen när jag ser dem!

Maleficum

Antal inlägg : 28
Registreringsdatum : 10-04-11
Ålder : 47

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka lör 8 maj 2010 - 21:10

Maleficum skrev:Dem är så underbart söta! Så synd du bor så långt bord, blir himlens sugen att skaffa kanarie igen när jag ser dem!

Kanarier är inte helt fel! Jag är faktiskt nöjd över förväntan med mina! Folk tycker ju gärna att finkar är så tråkiga jämfört med kroknäbbarna... Jag ser inte att finkar skulle vara så mycket tråkigare. Det beror ju helt på vad man vill ha. För mig är de flesta djuren fascinerande. Varje art har ju ett eget beteende.

Idag har den mer orange ungen flugit ur boet. Senare mellanungen som är ljus. Så två stycken ute, två kvar! Får se när de tar modet till sig.

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Maleficum lör 8 maj 2010 - 22:18

Inka skrev:
Maleficum skrev:Dem är så underbart söta! Så synd du bor så långt bord, blir himlens sugen att skaffa kanarie igen när jag ser dem!

Kanarier är inte helt fel! Jag är faktiskt nöjd över förväntan med mina! Folk tycker ju gärna att finkar är så tråkiga jämfört med kroknäbbarna... Jag ser inte att finkar skulle vara så mycket tråkigare. Det beror ju helt på vad man vill ha. För mig är de flesta djuren fascinerande. Varje art har ju ett eget beteende.

Idag har den mer orange ungen flugit ur boet. Senare mellanungen som är ljus. Så två stycken ute, två kvar! Får se när de tar modet till sig.

Själv har jag alltid föredragit "raknäbbar" framför "kroknäbbar" =P det har bara lite av slump (och olycka som jag skrivit om i annan tråd) att det blivit att jag nu enbart har undisar och inga finkar eller icke kroknäbbar alls.

Maleficum

Antal inlägg : 28
Registreringsdatum : 10-04-11
Ålder : 47

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka lör 8 maj 2010 - 23:00

Maleficum skrev:Själv har jag alltid föredragit "raknäbbar" framför "kroknäbbar" =P det har bara lite av slump (och olycka som jag skrivit om i annan tråd) att det blivit att jag nu enbart har undisar och inga finkar eller icke kroknäbbar alls.

Ja, den där olyckan var otäck! Läste om det tidigare.
En fin sak med dessa finkar är att man sällan hör någon som låter illa. Inte som med krokisarna som kraxar och gastar och skriker och har sig. Inte nu för att alla gör det men jag förvånas över att läsa i vissa böcker att en art parakiter t ex kvittrar behagligt och när man hör dem själv rycker det tamejtusan i trumhinnorna. Då vill jag inte utforska de som det står att det låter illa om...

Visst kan nu kanarierna sätta igång och sjunga halsen av sig men vackrare låter det än ett gäng dvärgpapegojor. Det måste man säga...

Mamma och pappa kanarie i båda burarna har dragit igång varsin massiv nybobyggarkampanj... så förutom matning av de små står numera även hårdporr på schemat. Det är nästan så man blir generad.

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Admin mån 10 maj 2010 - 3:02

Inka skrev:
En fin sak med dessa finkar är att man sällan hör någon som låter illa. Inte som med krokisarna som kraxar och gastar och skriker och har sig. Inte nu för att alla gör det men jag förvånas över att läsa i vissa böcker att en art parakiter t ex kvittrar behagligt och när man hör dem själv rycker det tamejtusan i trumhinnorna. Då vill jag inte utforska de som det står att det låter illa om...

Visst kan nu kanarierna sätta igång och sjunga halsen av sig men vackrare låter det än ett gäng dvärgpapegojor. Det måste man säga...

Instämmer till fullo! Jag är rätt gojasugen emellanåt, men jag drar mej en hel del. Bl.a pga ljudnivån skall ärligt erkännas... silent


Inka skrev:
Mamma och pappa kanarie i båda burarna har dragit igång varsin massiv nybobyggarkampanj... så förutom matning av de små står numera även hårdporr på schemat. Det är nästan så man blir generad.

Shocked lol!

Men, tänker du låta dem häcka igen såhär direkt efteråt? Jag föreslår ju, om du inte redan tänkt det, att du särar på dem. Ta ut hanarna och låt honorna sköta barnen själva från o med nu tills de är flyttgamla, ta även bort allt byggmaterial om du inte redan gjort de, å ta oxå bort själva bona så fort alla ungar är utflugna så att säga.

Om de tillåts börja häcka igen såhär snart efter en kull, så kan de dels slita ut sig, honan kan bli urkalkad m.m, det kan oxå hända att de börjar plocka - eller ännu värre - hacka på sina första ungar... Neutral
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 10-04-09
Ålder : 38
Ort : Umeå

https://finkforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka mån 10 maj 2010 - 14:30

Admin skrev:Men, tänker du låta dem häcka igen såhär direkt efteråt? Jag föreslår ju, om du inte redan tänkt det, att du särar på dem. Ta ut hanarna och låt honorna sköta barnen själva från o med nu tills de är flyttgamla, ta även bort allt byggmaterial om du inte redan gjort de, å ta oxå bort själva bona så fort alla ungar är utflugna så att säga.

Om de tillåts börja häcka igen såhär snart efter en kull, så kan de dels slita ut sig, honan kan bli urkalkad m.m, det kan oxå hända att de börjar plocka - eller ännu värre - hacka på sina första ungar... Neutral

Nej för sjutton! Inte blir det något mer häckande för kanarierna! De har varken bo eller bomaterial kvar, utom då Drutten och Dunet som har en bebis som inte flugit ut än.
Tyvärr är det så krasst att buren jag beställt för att flytta fåglar i inte har kommit. Den skulle ha dykt upp för två veckor sen men gjorde inte det. Ibland blir man less på leverantörerna. Nu i veckan SKA den komma. annars får jag helt enkelt flytta över lite pippisar till en alldeles för liten bur. Flytt blir det definitivt i vecka iallafall.

Jag är rätt gojasugen emellanåt, men jag drar mej en hel del. Bl.a pga ljudnivån skall ärligt erkännas...


Då kanske någon liten gräsparakit, typ Splendid skulle passa dig? Eller Katarinaparakiter? De fungerar ju med finkar och låter inte mycket och inte ofta. Dessutom är de otroligt vackra/söta!

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka mån 10 maj 2010 - 20:52

Nu har jag tagit mig för att ta nya bilder av ungdomarna. De lite äldre är så fladdriga att det är svårt att få bra bilder på dom. Får försöka senare.

19 dagar gammal:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

20 dagar:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

21 dagar:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Jag gillar den bruna som är lite fläckig. Tycker att det är ganska kul att den är mer rödbrun än den i den äldre kullen, som är mer gulbrun. Dessutom har den här en varm, ljus rosa ton på buken istället för den gula som den gulbruna har.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Även den ljusa i äldre kullen är mer guldfärgad än de två ljusa i den yngre. De är som mer röda i tonen... man ser vilka som har vilka föräldrar, även om de definitivt inte är föräldrarnas färger...

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka tis 11 maj 2010 - 20:06

Idag blir det lite bildmix. Jag var tvungen att flytta om kanarierna igår och eftersom buren jag beställt, som skulle komma för två veckor sen, inte kommit, så flyttade de två äldre ungarna in till Dunet och hennes ungar och Drutten flyttade ut. Så nu är det massor av kanariebebisar i samma bur! Jag vågade knappt testa men det fungerar super!

Jag börjar med min behållarfågel:
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Han enda syskon, som Admin förmodligen känner igen Very Happy :
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Lite blandat:
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Maleficum tis 11 maj 2010 - 20:56

Inka skrev:
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Den ser ut som min kanariehane Simon jag hade förut I love you

Maleficum

Antal inlägg : 28
Registreringsdatum : 10-04-11
Ålder : 47

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Admin tis 11 maj 2010 - 23:15

Inka skrev:
Jag börjar med min behållarfågel:
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]
SÅ läcker! Nästan eldsfärgad där på bröstet! Jag röstar för att den döps till Fenix!

Inka skrev:
Han enda syskon, som Admin förmodligen känner igen Very Happy :
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Yaaay! Lillsöööt! Namnförslag på den? Smile Någon koll på könen ännu? Är ju superdupernyfiken på vem de blir som flyttar med henom hem till mej!!
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 10-04-09
Ålder : 38
Ort : Umeå

https://finkforum.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka fre 14 maj 2010 - 21:59

Fenix fastnade på en gång! Alltså blir det nog det! Man får tacka för förslaget!

Nästa vecka ska de få flytta ut i storburen jag fått hem idag och mamma ska flytta hem till sin bur. Namnförslag till lilla sötisen har jag fasen inte. Måste erkännas. Jag har däremot dålig koll på könen men snart ska det börja kvittras litegrann hos hanarna om jag inte minns helt fel. De får väl stanna tills jag har ett hum om vad de är för några. Den lilla kompisen är jättefin bredvid den mer orange ungen. De passar som ihop. En lite guldigare och en lite rödare. De är som behagliga i färgen tycker jag. Deras föräldrar är mer den där jätteklara, nästan onaturliga färgen.
När jag köpte dem var jag tvungen att beställa, då ingen butik här har inne kanarier och då beställde jag färger som jag vet hur de ser ut, så man inte får någon överraskning. Det fungerade bra! Jag är jättenöjd! Fast man missar samtidigt nöjet med att få se lite olika och välja själv. Det har varit kul med ungarna. Lite variation på alla dessa gula som man ser när man ser en kanarie. De är fina, jag har ju en själv, men som sagt, kul med något annat.

Jag har ju som bestämt att lilla Fenix är en kille. Det bara känns så. Mer tveksamt med de andra småttingarna. Kommer i vilket fall som helst bli lite trist att skiljas från dem sen. Man drar sig lite. Fast jag vet ju att två stycken får det väldigt bra iallafall!

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka mån 17 maj 2010 - 20:54

Igår flyttade hela gänget ut i nya buren! Allldeles färska, nya grenar. Massor av löv på väg att slå ut att knapra på och betydligt mer flygutrymme! Allt som en liten kanarie kan önska sig! Nu syns det tydligt att några ungar fick färgfoder i tre dagar då matte hade köpt fel. De är lite rödare runt ansiktet än vad som är meningen.
På onsdag är alla leveransklara men kommer att stanna på obestämd tid, tills jag har mer koll på könen.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka tis 18 maj 2010 - 8:48

Jajjamänn! Idag har Fenix börjat småsjunga! Vilken kille! Nu vet jag snart vilka som är grabbar. Hans syskon verkar vara en syster. Hon låter inte mycket alls. Då vet du det också Admin! Låt oss hoppas på grabbar i den andra kullen då!

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Maleficum tis 18 maj 2010 - 11:03

Ingen där uppifrån som har vägarna förbi Stockholm? Är såååå sugen på en liten kanari när jag ser dina småttingar!!!

Maleficum

Antal inlägg : 28
Registreringsdatum : 10-04-11
Ålder : 47

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Inka tis 18 maj 2010 - 14:49

Maleficum skrev:Ingen där uppifrån som har vägarna förbi Stockholm? Är såååå sugen på en liten kanari när jag ser dina småttingar!!!

Nog är det både den ena och den andra som åker neråt då och då. Så förr eller senare går det säkert att ordna transport, iallafall till Arlanda. Vet dock inte om det ska betalas extra om man tar med sig fågel på flyg. confused

Inka

Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Maleficum tis 18 maj 2010 - 18:07

Inka skrev:
Maleficum skrev:Ingen där uppifrån som har vägarna förbi Stockholm? Är såååå sugen på en liten kanari när jag ser dina småttingar!!!

Nog är det både den ena och den andra som åker neråt då och då. Så förr eller senare går det säkert att ordna transport, iallafall till Arlanda. Vet dock inte om det ska betalas extra om man tar med sig fågel på flyg. confused

Ingen aning vad som gäller, men så länge de bara tar upp samma utrymme som handbagage borde det väl inte vara några problem? Vet bara att man inte får flyga med gnagare och kanin enbart med speciell transport =P

Maleficum

Antal inlägg : 28
Registreringsdatum : 10-04-11
Ålder : 47

Till överst på sidan Gå ner

Kanariebebisar! - Sida 2 Empty Sv: Kanariebebisar!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet